Swiss ball crunch; killing voor de buikspieren!

De buikspieren, iedereen wilt ze graag laten zien. Helaas kunnen maar weinigen zeggen dat ze een goed getrainde sixpack hebben! Hoe krijg jij nu dat gewenste wasbordje? Allereerst moet je voeding natuurlijk op orde zijn. Je kunt wel elke training keihard tekeer gaan met je buikspieroefeningen, maar als jouw vetpercentage te hoog is, kun je wel fluiten naar die zichtbare abs. Droogtrainen is de eerste stap naar die sixpack. Uiteraard zijn er talloze buikspieroefeningen om de sixpack te prikkelen. Vandaag in de ‘Fitness oefening van de Week’ krijg je een heldere uitleg over de Swiss ball crunch. Deze buikspieroefening richt zich voornamelijk op de Rectus Abdominis, oftewel de rechte buikspieren.

Hoe voer je de Swiss Ball Crunch uit?

1. Ga op de swiss ball liggen, waarbij je onderrug steunt op het ronde oppervlak van de bal.
2. Zet je voeten stevig neer op de grond en zorg voor een buiging van 90 graden in je knieën.
3. Je bovenlichaam leunt naar achter, los van de bal.
4. Houd je armen naast je lichaam, achter je oren of gekruist over je borst, zo voorkom je dat je gaat trekken aan je nek.
5. Laat je bovenlichaam naar achter zakken waarbij je spanning voelt op je buikspieren. Hierbij moet je er op letten dat je niks gaat forceren met je nek!
6. Nu breng je jouw bovenlichaam weer omhoog, waarbij je de kracht haalt uit je buikspieren. Span deze dus goed aan! Je onderrug houdt altijd contact met de swiss ball.
7. Houd spanning op de buikspieren en adem uit wanneer je de opwaartse beweging uitvoert.
8. Laat je bovenlichaam weer op dezelfde wijze zakken in tegelijkertijd adem je in.
9. Herhaal deze stappen voor het aantal herhalingen dat je wilt uitvoeren!

Bij de Swiss ball crunch is het belangrijk om de oefening langzaam en gecontroleerd uit te voeren. Stabiliteit is belangrijk bij deze buikspieroefening. Als je, na een tijdje, de oefening helemaal onder controle hebt kun je hem zwaarder maken. Dit doe je door bijvoorbeeld een dumbbell of schijf vast te houden tijdens het uitvoeren van de Swiss ball crunch. Blijf er wel voor zorgen dat je de oefening op de correcte wijze uitvoert. Vorm gaat voor gewicht!

Het filmpje hieronder laat zien hoe je de Swiss Ball Crunch goed uitvoert:

WE ZIJN OPEN!Vanaf 15 oktober mogen we blijven sporten

Beste sporters,

Zoals velen gisteren hebben meegekregen zijn er nieuwe maatregelen genomen omtrent Corona virus.

We mogen gelukkig open blijven en sporten. Hier zijn we erg blij mee.
Wel moeten we aantal aanpassingen doen.

Zo zullen er vanaf 15 oktober de kleedkamers niet meer gebruikt kunnen worden. Als gevolg hiervan kan er dus niet gedoucht worden en kan er geen gebruik gemaakt worden van de sauna.

Groepslessen, vechtsporten en fitness gaat door maar wel met inachtneming van 1,5 meter.

Kickboks techniek lessen zullen gegeven worden als bokszak techniek trainingen.
Bokszaktrainingen van dinsdag en donderdag zal gegeven worden als bokszak conditie trainingen.

Karate lessen zullen gegeven worden in de vorm als bokszak techniek training, Kata en Kihon lessen.

Kickboks en karate jeugdlessen gaan wel op zelfde manier door.

Reservering voor sporten blijft zoals het was door gaan. Mocht je geen account hebben om te reserveren via Virtuagym app dan kun je deze aanvragen via: admin@flexhealthclub.nl

Bij binnenkomst dien je zoals voorheen je handen te desinfecteren. Dit kan je doen bij 1 van de automatische desinfectie zuilen.
Vergeet niet een flesje desinfectie mee te nemen. Hiermee kun je je toestel voor en na gebruik schoonmaken.

Mochten en vragen zijn dan horen we het graag.

Laten we lekker genieten van onze sportmogelijkheden en elkaar de ruimte geven.