7 medicijnbal-oefeningen die je stofwisseling een boost geven

Ken jij de medicijnbal al?

Deze oefeningen zijn de perfecte toevoeging aan je cardio sessie – niet alleen zijn ze super goed voor je stofwisseling, ze dagen je ook uit om net even een tandje bij te zetten. Durf jij het aan?

1. Sit up met bal heffen
Deze beweging is killing voor je buikspieren, net zoals een klassieke crunch. Ondanks dat je je schouders er ook mee traint – wanneer je de bal boven je hoofd de grond laat raken span je je schouders aan – train je met deze beweging voornamelijk je bovenste buikspieren.

sit up

 
 
2. Mountain climber met been heffen
Bij deze oefening wil je dat je borst tussen je armen blijft – dus niet ervoor of erachter – zodat je perfect recht staat. Hou je heupen onder je lichaam als je benen naar beneden zijn en activeer je bilspieren wanneer je je benen om en om omhoog gooit. Hoe langzamer, hoe beter (lees: zwaarder).

mountain climber


 
3. Hamstring curl in
Wil je mooie, ronde billen? Dan is dit de juiste oefening. Bij hamstring curls focus je je op de spiergroepen van je onderste bilspieren tot aan je kuiten. Doordat je deze oefening met een bal doet, en niet op een apparaat, werk je tegelijk aan je buikspieren.

hamstring curl in

 
 
4. Hoge plank roller
Deze oefening is niet alleen goed voor je onderste buikspieren, maar ook voor je schouders, je dijen en je heupen. Om je balans te houden kun je het best je navel naar binnen trekken en je buikspieren aangespannen houden. Zorg er ook voor dat je polsen, ellebogen en schouders in gelijke lijn blijven tijdens de oefening om het maximale eruit te halen. Tip: Probeer je ademhaling in een 1-1 ritme te krijgen – zo kun je je beter focussen en houd je makkelijker je balans.

high plank roller

 
 
5. Wisselende push-ups
Ook met deze oefening kun je multi-tasken: bij een push-up train je je schouders, je borst, je buikspieren én je rug. Door de bal te gebruiken maak je het wat lastiger voor je core om je stabiel te houden en maak je er een full body oefening van. Challenge accepted!

wisselende push-up

 
 
6. Jack knifes
Door de medicijnbal toe te voegen aan je jack knifes, werk je niet alleen aan je buikspieren, maar hou je je benen ook constant aangespannen. Je traint dus, naast je core, ook de binnenkant van je dijen, je heupen en je armen.

jack knifes

 
 
7. Been heffen met gewicht
Bij deze oefening is het belangrijk om je rug recht te houden – hef de bal op door je been- en buikspieren te gebruiken, niet door teveel kracht te zetten op je armen op de vloer of, nog erger, je nek

leg raise

 

WE ZIJN OPEN!Vanaf 15 oktober mogen we blijven sporten

Beste sporters,

Zoals velen gisteren hebben meegekregen zijn er nieuwe maatregelen genomen omtrent Corona virus.

We mogen gelukkig open blijven en sporten. Hier zijn we erg blij mee.
Wel moeten we aantal aanpassingen doen.

Zo zullen er vanaf 15 oktober de kleedkamers niet meer gebruikt kunnen worden. Als gevolg hiervan kan er dus niet gedoucht worden en kan er geen gebruik gemaakt worden van de sauna.

Groepslessen, vechtsporten en fitness gaat door maar wel met inachtneming van 1,5 meter.

Kickboks techniek lessen zullen gegeven worden als bokszak techniek trainingen.
Bokszaktrainingen van dinsdag en donderdag zal gegeven worden als bokszak conditie trainingen.

Karate lessen zullen gegeven worden in de vorm als bokszak techniek training, Kata en Kihon lessen.

Kickboks en karate jeugdlessen gaan wel op zelfde manier door.

Reservering voor sporten blijft zoals het was door gaan. Mocht je geen account hebben om te reserveren via Virtuagym app dan kun je deze aanvragen via: admin@flexhealthclub.nl

Bij binnenkomst dien je zoals voorheen je handen te desinfecteren. Dit kan je doen bij 1 van de automatische desinfectie zuilen.
Vergeet niet een flesje desinfectie mee te nemen. Hiermee kun je je toestel voor en na gebruik schoonmaken.

Mochten en vragen zijn dan horen we het graag.

Laten we lekker genieten van onze sportmogelijkheden en elkaar de ruimte geven.